مقالات

دلیل خوردن آب بعد از قهوه | چرا کنار قهوه اب میزارن؟

شاید برای شما هم سوال شده باشه که آب کنار قهوه برای چیست؟ ،دلیل خوردن آب بعد از قهوه ؟ ، چرا کنار اسپرسو آب میگذارند؟ ، دلیل گذاشتن آب کنار قهوه اسپرسو چیه؟ دلیل اب کنار قهوه چیست؟، چرا کنار قهوه یک لیوان اب می گذارند؟ چرا باید بعد از قهوه آب بخوریم؟

احتمالا شما هم برای اولین بار هنگامی که یک قهوه سفارش می‌دهید به همراه آن یک لیوان آب سرد هم سرو می‌شود که ممکن است باعث تعجب شما شود  لازم است بدانید قهوه‌های غلیظ مثل قهوه ترک، قهوه اسپرسو یا فرانسه را معمولا با یک لیوان آب سرد سرو می‌کنند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا بعد از نوشیدن قهوه، آب می خورند. اگر به آداب صحیح نوشیدن قهوه علاقه دارید، این مقاله از کافه بام با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید.

دلیل خوردن آب بعد از قهوه

آیا معمولاً بعد از لذت قهوه‌ای که دوست دارید، احساس کردید دهانتان یا دهانتان خشک شده؟ اگر بله، این می‌تواند به خاطر اثرات قهوه بر روی بدن شما باشد. قهوه یک ماده دیورتیک است که می‌تواند باعث افزایش تولید ادرار شود و در نتیجه، موجب از دست دادن آب و الکترولیت‌های بدن شود.

همچنین، قهوه می‌تواند باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شود و باعث ترشح اسید معده گردد. این مسئله ممکن است باعث ایجاد حس سوزش یا ترشح بیش از حد اسید معده شود.

بنابراین، اصلی ترین دلیل خوردن آب بعد از قهوه این می‌تواند باشد که تلخی قهوه را کاهش می میدهد و در نتیجه موجب جلوگیری از خشکی دهان نیز می شود . همچنین، می‌تواند اسید معده را نیز تعادل بخشد و از احساس سوزش در معده جلوگیری کند.

آب کنار قهوه برای چیست؟

آیا به دنبال راهی می‌گردید تا لذت قهوه را به حداکثر برسانید؟ آب، همراهی که ممکن است به ظاهر ساده اما اثرگذار، این راه را به شما می‌دهد. هرگاه قهوه می‌نوشید، بدن شما آب را از دست می‌دهد. این موجب می‌شود تا احساس خشکی دهان یا حتی افزایش اسید معده را تجربه کنید.

آب، یک جاذب طبیعی است. مصرف آب پس از قهوه می‌تواند به بدن کمک کند تا از دست رفته خود را جبران کند. علاوه بر این، آب می‌تواند سموم موجود در قهوه را از بدن دفع کند و از تراکم اثرات مضر قهوه جلوگیری کند.

با آب کنار قهوه، عطر و طعم قهوه را حفظ کنید و در عین حال از مزه‌ای طبیعی و خالص آب لذت ببرید. این ترکیب ممکن است به شما اجازه دهد که تمام تاثیرات مثبت قهوه را تجربه کنید، بدون اینکه از دست اثرات منفی آن رنج ببرید.

خوردن آب قبل یا بعد از قهوه: کدام بهتر است؟

این یک موضوع جذاب است! خوردن آب قبل یا بعد از قهوه می‌تواند تأثیر زیادی بر تجربه شما داشته باشد. اکثر ما ممکن است فقط به خودمان بگوییم “قهوه، لذت بردن از مزه و اثراتش است”، اما نکته آن است که چگونه مصرفش را بهینه کنیم.

خوردن آب قبل از قهوه می‌تواند به بدن کمک کند تا بهتر مواد مغذی دریافت کند و از ترشح اسید معده کاسته شود. این کار ممکن است از احساس سوزش در معده جلوگیری کرده و همچنین اثرات آسیب‌رسان قهوه را کاهش دهد.

اما خوردن آب پس از قهوه نیز مزایای خود را دارد. این کار می‌تواند کمک کند تا اثرات افزایش تولید ادرار و از دست دادن آب و الکترولیت‌های بدن به دلیل خصوصیات دیورتیک قهوه را جبران کند.در نهایت، تصمیم گیری برای خوردن آب قبل یا بعد از قهوه بستگی به تجربه شخصی شما دارد. آزمایش کردن و احساس کردن که کدام الگو برای بدن شما بهتر کار می‌کند، می‌تواند بهترین راهنمایی باشد.

چرا کنار اسپرسو آب میگذارند؟

قهوه هم درست مثل غذا خوردن، آداب خاص خود را دارد. قهوه‌هایی که غلیظ و تلخ هستند و معمولا بدون شیر و شکر سرو می‌شوند، لازم است یک لیوان آب سرد هم کنار آن باشد. اسپرسو تک، اسپرسو دبل و قهوه ترک را همیشه با یک لیوان آب معدنی سرد برای شما می‌آوردند.

علت گذاشتن لیوان آب کنار قهوه بخاطر این است که  قهوه سنگینیه و بعد از نوشیدن اون دهان گس می‌شه. نوشیدن آب کمک می‌کنه تا طعم دهان متعادل بشه. بعد از خوردن قهوه آب بنوشید تا سلامت دندان‌های شما حفظ شود.

نوشیدن آب سرد قبل از قهوه ترک هم دهان را پاک می‌کند تا طعم قهوه را بهتر احساس کنید. یکی از مهمترین دلایل استقبال از قهوه، کم‌کالری بودن و اثر چربی‌سوزی آن است. بهتره از آب با دمای معمولی (نه گرم و نه سرد) استفاده کنیم. شما می‌توانید مقاله بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری  را بخوانید و با آن بیشتر آشنا شوید.

چرا باید بعد از قهوه آب بخوریم؟
چرا باید بعد از قهوه آب بخوریم؟

دلایل سرو فنجون آب کنار قهوه ترک

  1. قهوه ترک، قهوه سنگینیه و بعد از نوشیدن اون دهان گس می‌شه. نوشیدن آب کمک می‌کنه تا طعم دهان متعادل بشه.
  2. قهوه‌ترک چون به صورت مستقیم توی آب دم می‌شه همیشه یه مقدار ذرات قهوه که بهش لرد هم می‌گن همراهشه و نوشیدن آب روی قهوه به تمیز شدن دندان‌ها از لرد قهوه کمک می‌کنه.
  3. یه دلیل دیگه گذاشتن آب کنار فنجون سرو قهوه‌ترک به رسوم سنتی ترک‌ها برمی‌گرده و اونم اینه که:

ترک‌ها بسیار مهمون نوازن و خیلی به مهموناشون احترام می‌ذارن به همین دلیل وقتی مهمون ناخونده دارن و میخوان ازش بپرسن که غذا میل داره یا نه از قهوه ترک و فنجون آب کنارش استفاده می‌کنن. اگه مهمون قبل از نوشیدن قهوه اول فنجون آب و برداشت پیامش اینه که گرسنه هستش و میل به غذا داره.

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم؟

آب بهترین گزینه پس از خوردن قهوه است. احتمالاً در کافه‌ها هم مشاهده کرده‌اید که هنگام سرو قهوه‌های تلخ و غلیظ، یک لیوان آب کوچک نیز می‌آورند. به غیر از اینکه سرو آب در کنار قهوه یک عادت قدیمی است، از نظر علمی هم توصیه شده است.

مصرف قهوه ممکن است بر روی زبان و حتی دندان‌ها تأثیر بگذارد و آن‌ها را تغییر رنگ دهد. آب نوشیدن پس از قهوه می‌تواند در حفظ سلامت دندان‌ها موثر باشد. همچنین، بوقوع پیوستن مزه قهوه روی زبان می‌تواند بر سایر مزه‌های مواد غذایی تأثیر بگذارد. با نوشیدن آب پس از قهوه، دهان به نوعی تمیز می‌شود.

اگر هنوز هم از اینکه بعد از قهوه چه بخوریم سردرگم هستید، خوردن شیرینی یا شکلات برای جلوگیری از ضعف ناشی از قهوه یا مصرف مواد غذایی دارای منیزیم و پتاسیم برای کاهش اثرات ناشی از کافئین، گزینه‌های دیگری هستند.

چرا نوشیدن آب قبل از قهوه توصیه می‌شه؟

سطح زبان انسان پرزهای چشایی زیادی داره که باعث می‌شه طعم‌های مختلف مواد غذایی که می‌خوریم و به خاطر بسپریم. و تنها ماده‎ای که می‌تونه این پرزها چشایی رو شستشو بده.  آب‌ نوشیدن آب قبل از این‌که قهوه رو بنوشیم باعث پاکسازی پرزهای سطح زبان و ته مونده‌ طعم‌های مواد غذایی که قبلا خوردیم می‌شه و در نتیجه طعم واقعی و خالص قهوه رو بهتر احساس خواهیم کرد.

چرا بعد از خوردن قهوه باید اب خورد

خوردن قهوه ممکن است باعث افزایش ترشح اسیدهای معده شود و برخی افراد ممکن است احساس سوزش یا ناراحتی معده کنند. این ممکن است به دلیل افزایش اسیدهای معده یا تحریک مخاط معده باشد. آب خوردن پس از خوردن قهوه می‌تواند به افزایش فعالیت معده و تخلیه مواد مضر احتمالی کمک کند و همچنین ممکن است اثرات ناخواسته مثل نرم کردن تأثیر اسیدهای معده را کاهش دهد.

همچنین، قهوه یک ماده آب‌کشنده است و ممکن است باعث تخلیه مایعات از بدن شود. بنابراین، با خوردن آب پس از قهوه، می‌توانید جلوگیری کنید که احتمال خشکی و احساس خشکی دهان به شما آسیب بزند.

آب قبل از قهوه یا بعد از قهوه بخوریم؟

نوشیدن آب قبل یا بعد از خوردن قهوه، کاملا سلیقه ای است اما پیشنهاد می شود جهت سلامت و بهداشت دهان و دندان های خود، این پاکسازی را در خصوص موادغذایی رنگ دار از جمله قهوه حتما بعد از خوردن قهوه اب را بنوشید تا لک روی دندان شما را از بین ببرد.

آب کنار اسپرسو باید گرم باشد یا سرد؟

برخی افراد کنار فنجان قهوه آب سرد و گاهی همراه با تکه های یخ استفاده میکنند، باید گفت این بدترین انتخاب است. آبی که کنار قهوه قرار میگیرد نباید خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، دمای آب شیر بهترین گزینه است. اگر آب خیلی سرد باشد، پاکسازی سطح زبان به درستی انجام نمیشود. بعد ازخوردن آب سرد، حسگرهای چشایی به 4 الی 5 ثانیه زمان نیاز دارند تا بتوانند مزه ها را آنالیز کنند. آب خیلی گرم هم ممکن است به بافت روی سطح زبان آسیب وارد کند. پس بهترین گزینه آبی است که هم دمای محیط باشد.

4.4/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۱۹ نظرها

  1. با درود فراوان و آرزوی تندرستی و موفقیتهای بیش از پیش و روزافزون برای شما ، خواهران و برادران ارجمند هم میهن خانواده بزرگ “کافه بام”
    مانا و سبز باشید.
    ایام بکام
    🍀🍀🍀

  2. کنار اسپرسو و قهوه وقتی آب میذارن ،
    خوب کنار چایی هم نبات میذارن ،
    ولی چای یه چیز دیگست با همه چیز میشه خورد ،

    1. آب کنار قهوه را برای تمیز کردن دهانه اسپرسو یا خنک کردن دهانه استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که طعم قهوه بعد از نوشیدن بیشتر بهتر باقی بماند و همچنین می‌تواند از احساس چسبندگی یا طعم قهوه قدیمی در دهان جلوگیری کند.

    1. قهوه را با بعضی موارد مثل شیرینی‌های بسیار شیرین، چیپس و فست فودهای چرب و نیز افزودنی‌های زیاد مانند شکر یا کرم خامه باعث افزایش کالری و چربی می‌شود نباید خورد.

    1. بعد از خوردن قهوه، برخی احساس خشکی دهان می‌کنند و آب می‌نوشند تا این احساس را تسکین دهند. همچنین، قهوه باعث افزایش ادرارزایی می‌شود که می‌تواند تشنگی را افزایش دهد و افراد را به نوشیدن آب بیشتر ترغیب کند.

  3. با احترام و درود ای کاش شما که اب کنار قهوه رو به صورت کامل و جامع پاسخ دادید در مورد “فلسفه شکلات کنار قهوه” هم برامون ی مقاله کامل می نوشتید.

  4. سلام و وقت بخیر
    در حین خواندن مقاله تون ی سوالی برام پیش اومد اونم این بود که قهوه برای چه دسته از افراد مضره ؟ اصلا مضر هست یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا